fredag den 9. april 2010

Tryk på

Mit liv føles lige nu som en flok fluer i en flaske...
Kaotisk, uden én bestemt retning og noget begrænset, selv om jeg kan se lyset - og friheden - på den anden side af glasset!
Øvelsen går mest af alt ud på at holde så mange fluer ude af flasken som muligt, så det uundgåelige kaos trods alt bliver så begrænset som muligt.
Jeg nævner lidt øvelser i flæng.
Olive står på standby indtil næste uges kursus, hvor jeg helt sikkert får brug for at klamre mig til et strikketøj!
Billedet er af en fødselsdagsgave til Daniel, der fyldte 13 år i går. På et hvilket som helst andet tidspunkt ville jeg have strikket noget World of Warcraft til ham, men ikke lige nu.... Det er håbløst af nå! Til gengæld får han denne ting fra Gadgets.dk - han havde udtrykkeligt ønsket sig ting derfra af mig. Garanteret fordi han ved, at min krøllede hjerne ville kunne finde stor fornøjelse ved at kigge på deres sjove ting!
Mit sjals-garn-bytte-ting har jeg muligvis ikke taget seriøst nok? Alle andre ser ud til at bruge oceaner af tid på at finde garn, finde små gaver til at lægge i pakken - en enkelt har endda fået håndfarvet og håndspundet noget garn, som jeg virkelig gerne ville være modtager af! - mens jeg skyndte mig at få dem afsted. Det store spørgsmål er jo så, om mine afsendte pakker ville være blevet anderledes af at være forberedt i længere tid? Det havde jo været et par fluer mere i flasken, og i virkeligheden var det nok ikke blevet anderledes. Garnet fra lageret var jo lækkert, og skulle jeg gå ud for at købe det nu, havde det være alt for dyrt. Alt, alt for dyrt til det opstillede budget for "legen". Nå. De er sendt, og det bliver ikke anderledes.
Lige nu står den på arbejde. Inden jeg starter, skal jeg hente min færdigtrykte ph.d. (Juhuuuu!), en togbillet og sende ovennævnte gave.
Jeg ser - håbefuldt - frem til dels mit forsvar (hvor jeg skal have gaver!) og i særdeleshed efter. Jeg glæder mig til en dag at komme hjem fra arbejde, smide mig på sofaen med et strikketøj og lidt for mange afsnit af Dr. Who, eller bare at gå en tur, hvis det er godt vejr. I det hele taget bare lave præcis, hvad jeg gider. Ikke en centimeter mere! Ikke noget med at sidde og paniklæse artikler og lave slides. Det bliver dejligt.....

6 kommentarer:

  1. kender godt den følelse :-) Nyd dagen

    SvarSlet
  2. Du kan tro, jeg nyder det! Sådan midt i det hele....

    SvarSlet
  3. Kender følelsen alt for godt. Det er ganske normalt at Ph.D. afhandlinger hænger en langt ud af halsen selv flere uger efter afleveringen ( har ikke læst i min de sidste 8 år). Har netop haft samme samtale med en stud. idag.

    SvarSlet
  4. Ja. Når det her er overstået, skal der max. kigges billeder i den de næste par år!
    Men jeg er nu også vældig glad og stolt over den. Det har taget forfærdeligt mange år, og jeg er rigtig lykkelig over, at kulminationen snart er der (selv om jeg også frygter den noget)

    SvarSlet
  5. Uden nogenside at ha` set en Ph.D, forestiller jeg mig et kæmpe værk - og hvis det er sådan, så forstår jeg så godt dine følelser i disse dage. Uden at sammenligne, kan jeg huske når det selvvalgte speciale på seminariet blev afleveret - det var både en stor glæde, forløsning, men også en underlig tom fornemmelse. Jeg håber så meget at det går godt for dig på fredag - jeg krydser fingre og sender rigtig mange gode tanker!
    Nyd weekenden!

    SvarSlet
  6. jeg skal nok krydse både fingre og tæer næste fredag, og sende good vibrations. det kommer nok at kræve lidt tilvænning efter det er overstået. jeg kan huske en gang efter en laaaang periode med meeeget overarbejde, så kom jeg hjem fra job en dag og skulle ikke ind igen om aftenen og ikke hele weekenden, og så satte jeg mig ned og tænkte; og hvad så, hvad laver man egentlig når man ikke skal noget?
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails