fredag den 2. april 2010

Stort!

Den første koncert (i går) gik godt. Det var kæmpestort at skulle synge i Christiansborg Slotskirke! Der er vildt smukt, en fantastisk akustik og det er vist ikke så nemt igen at få lov at synge derinde, så det var noget af en oplevelse!
Da vi øvede, var kirken selvfølgelig tom, og det var imponerende, som lyden forsvandt ned i den anden ende. Faktisk kunne man kun lige høre naboen synge svagt, men ikke rigtigt de andre i koret. Da publikum så sad der, gik det lidt bedre med at høre resten af koret, men de eneste virkelige fornemmelser af, hvordan det lød, fik jeg kun, når man indimellem hørte efterklangen oppe i kuplen. Det var flot!
Min forkølelse holdt sig nogenlunde i skindet, og er nu på retur. I morges var fornemmelsen af ryatæppe i næse og svælg reduceret til almindeligt gulvtæppe, så jeg håber på det bedste!
I dag står den så på Helligåndskirken - dér har vi prøvet at synge før. Det bliver sikkert også godt - kirken er fin at synge.
Strikketøjet er til gengæld lidt overset lige nu. Jeg prøver, og det får også lidt tid, men det går forfærdeligt langsomt. Jeg har ting, jeg gerne vil nå med et snuptag, men det er lidt svært.... Det er vel et spørgsmål om prioritering?

4 kommentarer:

  1. Jeg ville gerne have haft mulighed for at høre dit kor synge. det er så fantastisk en oplevlese at høre et kor synge i en kirke *s*

    Strikketøjet skal du nok komme tilbage til når tid er. Her er det kommet i skammekrogen for en stund.

    SvarSlet
  2. Det er også fantastisk at synge, må jeg sige!
    Strikketøjet løber jo heldigvis ingen vegne, men jeg synes, jeg skal være færdig med dit og dat på ingen tid.... Same old story!

    SvarSlet
  3. Hej du - så jeg dig/koret i tv-lorry forleden dag? Jeg tror det! Uden helt at vide om det var "dit" kor kiggede jeg efter dig, uden helt at vide hvordan du ser ud - lidt af en opgave, men jeg gjorde mit bedste ;0))

    SvarSlet
  4. Jeg var der ikke..... Jeg skulle nemlig arbejde! Men det er rigtigt - klippet ligger på tv2 Lorry. Lige her:
    http://www.tv2lorry.dk/moduler/nyheder/showregvideo.asp?dato=31-03-2010&cID=1&vId=537957

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails