torsdag den 29. april 2010

Store garnbytte-aften!

Nu har jeg skrevet om mine garn-swaps.
I dag bliver det om en gang BIG TIME garn-bytning!
I mandags hos Lisbeth var vi 9 personer med overskudsgarn. Hvad vi nu hver især følte for at komme af med.
Personligt kiggede jeg dybt i kasserne - hvad kunne jeg dog forestille mig at smide i grams? (Jeg har et tæt forhold til mit garn.... Hmmmmm. Hvis evt. psykologer kommer forbi denne blog, bedes I venligst slette cookies og glemme, at I nogensinde har hørt om mig!) Andre jublede over at komme af med noget lagergarn. Det var nok sådan cirka halvt af hver, vil jeg tro!
Alle forventninger om "gram for gram" bytning blev hurtigt gjort til skamme, og i stedet blev spisebordet (der ikke var lille) fyldt med et bjerg af garn, mens resten blev lagt i en bunke på gulvet. (Der var meget! Du kan se fyldige reportager hos Lisbeth, Dorthe, Merete og Dorthe) Jeg har desværre kun et elendigt mobil-billede, som I slipper for her....
Nå. Men derefter gik vi rundt om bordet og (nu kommer det bedste!) tog sådan set, hvad vi havde lyst til! Totalt über-cool, hvis noget kan kaldes det.
Alle var og blev glade og tilfredse. Alle kom hjem med nogle super garnkup, og resten af garnet (bl.a. adskillige nøgler påskegul bomuld samt noget rigtig udmærket mohair) kom i en sæk til varmestuestrikkere og andet godtfolk. (Lad mig nu lige uddybe - jeg har ikke noget mod mohair som sådan. Der er bare ingen mohair-projekter på vej herfra, f.eks.)
Jeg følte mig ekstra heldig. Først havde Tina været så sød at tage noget Coop strømpegarn med til mig (ses nederst i billedet), dernæst fik jeg lov at være førstevælger på noget lækkert, lilla-pink strømpegarn fra Johanne, og endelig fik jeg (muligvis) lidt mere garn med retur end jeg havde bidraget med.... Dejlig Kauni, dels i grønne nuancer, dels i grøn-blå-lilla, lace-Kauni i lyserød, 2 nøgler Fabel og et fint nøgle brun-mønstret strømpegarn der blev ved med at springe op i hånden på mig, hver gang jeg kom forbi.... Endelig bambuspinde - str. 3 mm, 40 cm. Præcis den størrelse, der ALTID forsvinder for mig.
Hvad kan jeg dog sige mere? Skøn, skøn aften. Tusind tak, allesammen!

5 kommentarer:

  1. Ihhh bare jeg dog kunne deltage i sådan en aften. Det lyder vildt sjovt og og så er det jo økologisk korrekt at garnet ikke går til spilde hihi.

    Et tæt forhold til mit garn har jeg også, men kæresten ville nok mene at jeg kunne undvære noget af det. Hvad ved han om agurksalat??? ;))

    Rigtig god torsdag og kh
    Henriette

    SvarSlet
  2. Giver dig ret i, at det var en total hyggelig aften. Ren hygge. Dejligt at hilse på dig i den virkelige verden
    Merete

    SvarSlet
  3. Åh wow! Det lyder som et godt koncept... når man ellers er kommet ud over den afgrund det er at skulle skille sig af med noget af sit lager-garn (LommePYSkologer, gå væk!)

    Måske jeg dukker op næste gang!

    God Bededagsferie!

    KH Frau Putz

    SvarSlet
  4. Der er da noget jeg er gået glip af - ØV ØV og 3 gange ØV. Hvordan kunne jeg overse sådan en mulighed ;0((
    Godt kup!

    SvarSlet
  5. Jamen - I skulle jo alle have været dér!
    Jeg er meget glad for, at I forstår mit potentielle savn over garn, der "flytter hjemmefra"....
    (Men det dér angora fra 1980´erne i hvid og mintgrøn var alligevel aldrig, ALDRIG blevet til noget fra mine hænder!)

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails