tirsdag den 6. april 2010

Sneglefart....

Disse strømper har været længe undervejs.
Det er strømper til min mor, med specielt god plads til hendes lidt hævede ankler.
Hun havde ønsket sig et par "bløde" strømper mere, efter at jeg strikkede strømper til hende i noget garn købt i Wien. Kan ikke lige huske navnet, men strukturet mindede temmelig meget om Drops Delight, og hun elsker dem, så disse blev strikket i Drops Delight.
Det har taget lang tid, synes jeg. Dels er der mange masker til ribben, dels er det keeeeedeligt at strikke strømper, og jeg gør det helst, imens jeg laver noget andet, der kræver koncentration.
Drops Delight er smukt i farverne og dejligt blødt, men kræver lige et halvt øje, fordi garnet splitter utroligt nemt, og strikkepinden derfor nemt kommer skævt ind på masken. Det egner sig ikke vildt godt til ukoncentreret, stramt strik på meget tynde pinde.
Men færdige blev de altså! 85 gram garn mere er strikket siden nytår, og dermed når jeg næsten, men ikke helt, op på 3 kg.

3 kommentarer:

  1. Kener godt det med hvad jeg kalder pligt sokker og ja de tager uforholdsmæigt lang tid at lave.

    Men modtageren bliver glad når de så endelgit afleveres - tror jeg ogå din mor blive *s*

    SvarSlet
  2. Hvor ser de bare lækre ud - jeg er vild med det farvespil der er i garnet. Måske man skulle kigge nærmere på det en dag!

    SvarSlet
  3. Pligstrømper er endnu værre, ja. Men generelt synes jeg vist bare det er sjovere at strikke andre ting! Hun bliver helt sikkert glad..
    Farverne er smukke, ja. Garnet er blødt, men det svinger ekstremt i tykkelsen, og splitter som sagt.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails