torsdag den 8. april 2010

Et tigerspring!?!

Altså - hvis strømperne forleden var lavet i sneglefart, så må dette være et tigerspring!
135 g garn (rester af Hjerte Bom-Mix) strikket på lidt under et døgn. Og så var det endda sjovt!
Jeg så tæppet i forgårs, da jeg tilfældigt faldt over det på Ravelry, og måtte bare lave det. NU!
Superenkel opskrift, som du kan se lige her. Godt til rester, og da jeg lavede det så lille, nåede det aldrig at blive kedeligt. Da der kom rigtig mange masker på pindene, ja - så var det nemlig slut!
Der kom en lille kant på i retstrik, bare 3 riller, og aflukningen var i vrang.
Allerede før, det var færdigt, fantaserede jeg om flere. F.eks. med en lille flæsekant strikket på tværs?
Tæppet er ikke stort - ca. 56 cm i diameter. Det er til neonatal-afdelingen på Hvidovre Hospital. Da jeg startede mit nye arbejde, spurgte jeg, om de ikke kunne tænke sig noget strikket. De svarede "tæpper - str. 50x50 eller op til 50x70 cm". Når man svarer sådan, er man selv ude om det.....
Glæder mig til at aflevere det i dag!

3 kommentarer:

  1. Det er da helt vildt som du får strikket - fint tæppe, det skal nok gøre glæde og give varme.
    Jeg sidder/ligger med influenza, så der er ikke meget gang i mine pinde ;0((
    Jeg kan regne ud at tiden nærmer sig for din Phd - hvornår skal jeg krydse fingre??

    SvarSlet
  2. sjovt og nuttet tæppe, der sikkert kommer at göre gavn der hvor det lander.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  3. Åh - stakkels dig, Kirsten! Jeg håber da, du kan få hygget dig lidt, så. Hvis man absolut skal være syg, kan man lige så godt være det på en hyggelig måde!
    Min ph.d. er næste fredag. Forudgået af kursus og alt muligt, så det er lidt trangt med tid, må jeg indrømme.
    Frida - de blev glade. Men jeg har vist grundigt fået cementeret, at jeg er en strikkenørd. Ud over alle grænser! Iøvrigt sagde de til mig, at jeg da gerne måtte strikke flere....

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails