søndag den 28. marts 2010

Jeps, så blev den færdig!

Endelig, endelig blev min Folklore færdig. Jeg måtte lige bide tænderne sammen og blive færdig med kanter, belægninger og knapper (det er jo aldrig det sjoveste...) - men nu er den her! Præcis så skøn, som ventet de sidste par uger, men endnu bedre, end jeg havde troet til at starte med.
Strikket i Gotlandsk Pelsuld, 100% lagergarn!
Den vejer ialt 420 gram (+ 15 gram stumper, der blev klippet af), heraf knap 3 nøgler sort og resten i 6 røde nuancer (frit fortolket til gul og lilla også).
Min metode med terningen har jeg jo skrevet en del om, og jeg er rigtig glad for resultatet - det er fint, så tilfældigt farverne fordeler sig på samtlige kanter.
Opskriften er virkelig nem at gå til. Alt er beskrevet i detaljer - dvs. alt, lige bortset fra den sidste række hulkrus, der overhovedet ikke blev nævnt i teksten (jeg talte mig frem til den på billedet). Jeg har skrevet til Anne, fordi jeg virkelig undrede mig over det. Det var lidt ærgeligt, at der manglede sådan en lille ting for at gøre den helt perfekt!
Når det så er sagt, så bliver det nok rettet i opskriften, så der er absolut ikke mere at gå galt i byen af!
Jeg har ændret lidt i den, også. Halsen fandt jeg lidt for vid, så jeg strikkede halskanten længere (samlede masker op i opslagskanten og strikkede nogle flere retriller), samtidig med at jeg lukkede nogle flere masker af.
Jeg har udeladt rullekanten på knapstykket. Jeg ville alligevel have knapper hele vejen ned, og så syntes jeg egentlig ikke, rullekanten betød det store.
Knapperne er et kapitel for sig!
Mit knappe lager (he he) havde ikke så mange ens, gyldne knapper, og i Knapkøbing var det åbenbart heller ikke de knapper med flest ens eksemplarer, der kom på tilbud.
Derfor endte det med 9 forskellige, gyldne knapper. Og det er da meget sjovt, synes jeg!
Trøjen er blevet lidt længere end opskriften, og da jeg strikkede på ½ nummer tykkere pinde, tog jeg ind på hver 9. pind på ærmerne.
Resultat? Helt perfekt! Den passer lige på en prik, den er sjov og anderledes end noget, jeg lige har strikket før, og jeg glæææææææder mig til at have den på. Helst i morgen, hvis den når at blive tør!
Sort er ikke den vildeste forårsfarve, men jeg er også helt tilfreds med farverne. Alt det røde sætter virkelig kontrast og liv til det hele og giver lidt spræl, synes jeg.
Så - selv om det nederste billede er så mørkt - man kan godt se, at den bare passer, ikke?
Sjov, sjov opskrift. Fin trøje, der kan varieres meget langt (som mange vist også allerede har gjort!).
Stor, stor tak til Anne for denne opskrift!

4 kommentarer:

  1. Den er blevet totalt lige i øjet, hvor er den bare flot :-)

    Glæder mig til jeg skal i gang med min. Som nok ikke skal være med knapper - måske lynlås?

    SvarSlet
  2. Flot! Så er du klar til påskeferien.

    SvarSlet
  3. Wow hvor er den blevet flot . Forstår godt du er tilfreds :-)
    God påske ...

    SvarSlet
  4. Tak skal I have. Billederne er nu godt nok elendige. Den er meget, meget finere i dagslys! (Desuden er den dejlig let og lige tilpas varm. Har jeg testet i dag!)

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails