søndag den 10. januar 2010

Gram for gram!

Mit strikkeri triller stille og roligt videre i småtingsafdelingen.
En "Alfehue" mere i samme garn som undertrøjen/ vesten. Denne er strikket på p 3 i stedet for p 2½, og jeg synes jo nok, størrelsen har ændret sig en hel del!
(Som i "har babyer VIRKELIG så store hoveder?")
Den er en smule tyndere, hvilket sikkert er udmærket, for dels bliver denne kulde vel ikke ved, dels har man det som regel lunt og godt i en barnevogn med en flyverdragt på, hvor hætten sidder ud over den strikkede hue.
Garnet er stadig Wollmeise, og jeg er stadig vild med det garn... Tænk, det dufter videre, når man vasker det! Modtageren er den lille dreng med et vildt indviklet indisk navn. Efter undertrøjen og huen er der så heller ikke lige planlagt mere til ham, men vi får se!
Nye projekter: Jeg er egentlig over halvvejs med en pink paryk, men har først fået tid til frisøren om en uge, dvs. den bliver nok ikke lige færdig i dag. Desuden er jeg lige startet på et par dukketrøjer str. Babyborn. Lige før jul var jeg den lykkelige modtager af et stort skumpuslespil, og jeg havde da tænkt, at lidt dukketøj kunne være en god tak for hjælpen! Trøjerne er i Fabel - flot mønster uden at gøre særligt meget for det, og de bliver så tæt på ens som muligt, hvor man dog stadig kan se forskel. Man skal ikke behandle to søstre alt for forskelligt, vel? Endelig kom jeg faktisk 5 cm længere på ærmet på min sweater i går. Den trækker altså tænder ud med alt det mønster! Heldigvis har jeg heppekor - det er vist godt for trøjen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails