torsdag den 7. januar 2010

2010 - et år jeg kan li´!

Foreløbig lægger det her år ret godt ud....
Jeg har haft uforholdsmæssigt meget tid til at sidde derhjemme og strikke indtil videre (ja, jeg går også på arbejde), mens jeg ser film. Ligesom sidste år bliver strikketøjet slæbt med alle steder, og ligesom sidste år forventer folk vist også bare at se mig strikkende (og snakkende).
I tirsdags lykkedes det mig endda at strikke lidt med en baby på skødet (de andre troede, jeg ikke gad sidde med baby og ville sende den videre, så jeg måtte jo skynde mig at pakke strikketøjet ned igen....)!
Juletræet er pakket væk derhjemme, men min stue er ekstra, særligt hyggelig, for i stedet for juletræet står der en flyttekasse med garn. "Sjovt nok" får jeg også mindre lyst til at købe noget, når jeg kan se mit garn!
En dejlig overraskelse fik jeg, da jeg kiggede i en garnkasse. For se lige dette garn, som jeg købte i Boston for 1½ år siden! Jeg var ca. 2 døgn i Boston, og det var før jeg opdagede alle Ravelrys fortræffeligheder og finurligheder, så jeg spurgte en tilfældig person på gaden, om de kendte en garnbutik (man kan jo trænge) og rendte derfor ind i "Windsor Buttons". Dejlig butik, forresten! Jeg købte et enkelt nøgle blødt, blødt, smukt garn, men da jeg skulle til lufthavnen, prioriterede jeg at gå ind og købe lidt mere i stedet for at tage en taxa. For en gangs skyld en rigtig god prioritering! Jeg har nemlig lige opdaget, at det garn, der var skyld i, at jeg slæbte mine to kufferter op ned af jeg-ved-ikke-hvor-mange trapper til toget, faktisk er Malabrigo Lace! Tænk, at falde over sådan en skat hjemme hos sig selv.....

3 kommentarer:

  1. Dejligt at genopdage lækkert garn fra gemmerne. Det lyder som mig du beskriver i udlandet - jeg jagter også garnbutikker og kan nærmest panikke hvis det ikke lykkes at finde nogle.
    God ide med garnkasser i stedet for juletræ - jeg er nu ikke sikker på at manden her i huset er enig :0)

    SvarSlet
  2. He he - mine garnkasser kommer skam også pist væk, inden jeg får gæster!
    M.h.t. garnbutikker er Ravelry smart. Gå ind under "Yarn" og søg en by. Vildt smart - man får et kort og det hele!

    SvarSlet
  3. Ja, det er super - det fandt jeg ud af sidst jeg skulle Over There!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails