tirsdag den 17. november 2009

Lyspunkter

Efter al den regn er det godt nok dejligt at kunne se omrids af skyerne og fornemme, at solen stadig er deroppe. Bare et øjeblik ind imellem! Det er også hyggeligt at kunne se stjerner om aftenen.
Jeg hoster videre. Forkølelsen er heldigvis ved at være væk, men jeg regner med at kunne hygge mig med hosten noget tid. Hoster hjemme i dag - fik mange bekymrede bemærkninger i går, hvor jeg havde et møde på arbejde. Men nej - jeg tror altså ikke, det er H1N1.... Ingen feber, ingen almen dårligdom, bare en helt almindelig virus, der i dén grad generer nattesøvnen (Hurra for amerikanske "forkølelses-piller"!).
IT-nørd nevøen er kommet på besøg i denne uge. Han er i praktik som programmør, og har taget turen fra Nordjylland. København er sandelig stor, når man ikke er vant til at være her!
Han er så sød, så sød. 2 meter høj, genert, meget spændt over at skulle i praktik og nyklippet, med nystrøgede skjorter og nypudsede sko. Han synes, han er voldsomt fin i tøjet, og han har ingen anelse om, hvor sød han i virkeligheden er.
Faster her sørger så for at slæbe ham rundt til det meste af familien i løbet af ugen. Han skulle jo nødigt kede sig! Onsdag skal han godt nok være alene hjemme. Men det går vel. En computer, nogle spil og tegneserier, så er han heldigvis tilfreds.
Ja - jeg klager altså ikke over de nevøcer jeg er så heldig at være endt med! Jeg ved så også godt, at jeg "skummer fløden" - det er jo forældrene, der har al opdragelses-ræset og får de fleste frustrationer, og strengt taget er det jo også forældrene, der skal have æren for at opdrage nogle fornuftige, søde børn. Men jeg er nu glad for, at de gerne kommer her også, og at de bare er så søde, sjove og seje.....

2 kommentarer:

  1. Forhåbentlig er sygdommen snart over. Ahhh amerikanske forkølelsespiller er uundværlige, hvilket minder mig om, at der skal en ny forsyning med hjem.

    SvarSlet
  2. Amerikanske forkølelsespiller er et "must have". Ingen diskussion!
    Man kan iøvrigt få det hele i håndkøb i DK, bare i 3 forskellige piller, da man ikke må blande medicin sammen herhjemme.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails