søndag den 9. august 2009

Strikke-opdatering


Jo - her er da blevet strikket lidt... Måske på grund af al selskabeligheden og alle bilturene. Bagest ligger augustprojektet - starten, ihvertfald. Jeg skal lige have taget mig sammen og begynde at lukke af til ærmegabene, men synes at alt det måleri kræver en aften i fred og ro med et plant underlag.... Foreløbig ser det lovende ud, selv om det er ren bomuld, strikket på lidt for store pinde, så man kan se lidt striber mellem ret og vrang. Satser på, at det jævner sig ud efter vask, og at det ses mindre, når trøjen er blevet farvet.

Til højre ligger starten på den næste BSJ på lidt større pinde. Regner med, at den bliver passende størrelse nyfødt. Bliver strikket af strømpegarn, så den kan maskinvaskes.

Til venstre ligger de grimme strømper.... Bliver lidt pænere end ventet, men ikke superkønne. Mønsteret er meget nemt ret og vrang, og strømperne kommer nok til at fungere fint - mon ikke?

Iøvrigt sidder jeg her med nyvasket gulv überalles. Takket være en besøgende hund i løbetid blev gulvvask en nødvendighed, og det var vel ikke så skidt.... I betragtning af, at gulvvask ligger absolut øverst på hadelisten, var det nok en god ting lige at få kørt det over med en våd klud. Om nogle timer blive Philip Pjuskebusk hentet. Tror næsten, jeg kommer til at savne ham! Han må kandidere til Danmarks absolut sødeste marsvin - med punkerhår, generthed og en udtalt glæde ved at blive nusset, selv om han hader at blive løftet op. Men mon ikke jeg klarer det? Jeg må jo sætte mig ned og nusse kashmere-garnet i mangel af bedre.... Ihh - jeg glæder mig til at se det!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails