fredag den 7. august 2009

Mit forhold til biler.....

Jeg har ikke noget personligt imod biler. De er smarte, praktiske, bekvemme og hurtige.
Man kan læsse en masse i dem, og de giver frihed.
De sidste par dage har jeg tilbragt en del tid i en bil, og det har virkelig været smart.... Min veninde og jeg fik set så fantastisk mange ting i Nordsjælland, kom til Flensborg og endda i IKEA! Jeg kunne handle ind i Flensborg uden tanke på at skulle køre tog hjem, og det var virkelig rart!
Alligevel sad jeg dér og sukkede gevaldigt efter cyklen. Cykle ud ad Strandvejen med vind i håret og solskin - bare få rørt sig lidt! I går aftes, da jeg lige havde chancen mellem 2 hold gæster, cyklede jeg en lille tur til den yderste spids af Langelinie-kajen og så Polens-færgen vende. Meget imponerende! (Og rigtig godt, for det viste sig, at det næste hold gæster ganske vist teknisk set kom fredag som ventet, men kl. 2 om natten..... Så mit håb om en lille cykeltur fredag morgen/formiddag blæste lige hurtigt væk!)
Hvis jeg havde en bil, ville jeg komme af med en masse penge, selvfølgelig. Til forsikring, benzin, parkering og reparationer. Jeg ville absolut ikke få cyklet særlig meget, fordi min magelighed ville forbyde mig at cykle længere end 5 km, fordi bilen jo skulle bruges, fordi nogle gange regner det, fordi ind imellem skal jeg købe ind. Jeg ville blive en hel del større! Godt nok får jeg ikke cyklet vildt meget i ferien, men når alles sommerferier er slut, hedder det cykel igen. Måske ikke flere hundrede kilometer om ugen, men det er rart at få rørt sig lidt!
(Hvis jeg havde bil, ville det også være krop-umuligt at få strikket undervejs...)
Nå. Jeg ved godt, at I er så mange, der er glade for jeres biler. Jeg er glad for, at de sidste dage har bestyrket mig så meget i, at jeg stadig er glad for min cykel!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails