mandag den 15. juni 2009

Nå - det var den dag!

Ind imellem kunne det være rart bare at hoppe over en dag. Blive derhjemme med Jurassic Park 1, 2 og 3 i sofaen. Ikke gå ud og møde en masse mennesker.
Humøret var ikke godt det meste af dagen. Går ud fra, det bare var akut alene-tids-mangel! (Kombineret med truslen om haveskuret i Norge!) Vel hjemme løb jeg en tur. Det mærkelige ved løbeture er, at de altid gør noget godt for humøret. Forstår det ikke! Det må være glæden over, at det er overstået - i live!
Endnu en tak op gik det, da jeg kunne gå på posthuset og hente Cookie A.´s bog, Sock innovation. (Altså - hun røg godt nok et par trin ned af popularitetsskalaen med de dér Poppy socks, der er forholdsvis håbløst stramme. Smukke, men håbløse..) Fed bog!
Lidt bedre blev det, da jeg kunne købe duftende jordbær i Føtex, og bedre endnu, da de blev fortæret til "Sagen genåbnet" på DR2.
Men ved du, hvad der fik det helt op at ringe? Da det gik op for mig, at jeg er fuldt udstyret til at farve garn herhjemme. Har frugtfarver, eddike (og citronsyre, for den sags skyld), en håbløst stor pande, der ville være perfekt til garn, samt ikke bare hvidt strømpegarn, hvidt alm. uldgarn, hvidt bomuldsgarn, men også lysende orange bomuldsgarn i en farveintensitet, der altid har fået mig til at trævle alle forsøg på projekter op i en hvis fart. Hvis noget garn behøver en make-over, så må det være det første....
Derfor kan jeg nu glæde mig til en eller anden gang (det varer sikkert ikke længe, for jeg vil rigtig gerne prøve!) med gryder, farver og garn. (Har endda regnet ud, hvor jeg kan vinde det op i gode, store bundter...) Hvad betyder det, at dagen starter nede, hvis det så bare går opad?
P.S. Hvis du nu undrer dig... Jeg har én gang siddet herhjemme med hoste og feber og set samtlige Jurassic Park film på én dag. Mand, hvor fik jeg strikket! Som bonus har jeg ikke haft den helt store trang til dinosauruser i de par år, der er gået siden....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails