fredag den 5. juni 2009

Grundlovsdag? Og lidt om kvinder....

Jeg ved ikke helt med grundlovsdag. Tror, der er særlige regler på offentlige sygehuse, men har ikke helt fundet ud af, hvad de er. Supermarkeder holder lukket. Altså. HELT lukket, så vidt jeg er orienteret. Der var ikke meget trafik på vej til arbejde, så jeg går ud fra, at supermarkeder ikke er ene om dette! Men sygehuse? Hmm. Det virker som mere end 1. maj, mindre end en helligdag. Ved ikke helt, hvornår jeg har fri, men skal lave (endnu) en poster og holder nok fri til "normal" tid. Kunne i virkeligheden godt bruge lidt ferie til at strikke sjal færdigt og andre hyggelige ting istedet for at sidde her og tænke på min ph.d., der skal skrives færdig. NU! (Bare rolig - jeg er i gang! Har skrevet det første "arkæologi-afsnit")
Det er vist egentligt ikke sådan en "øv"-dag, dagen er egentlig udmærket, og jeg har basalt ikke noget mod mit arbejde. Posteren skal blive færdig, så den forhåbentlig kan printes mandag, selv om jeg først skal bruge den onsdag. Har nemlig skumle planer! Denne min poster nr. 18 skal være poster nr. 1 trykt på stof, og jeg har tænkt mig at fejre det - ved at hækle en kant rundt om! Billeder følger.....
Hvis du nu sidder derude og er lidt mellemfornøjet, så kig lige på denne video. Er muligvis en anelse mandschauvanistisk, men enormt sød. Hun lover godt!

2 kommentarer:

  1. Kære Christunte. Reglerne omkring 1 maj, grundlovsdag, juleaftensdag og nytårsaften kan ses på de forskellige overenskomster, men kort har spl/portører/sygehjælpere helligdagsbetaling fra kl. 12 alle de nævnte dage, læger har alm. arbejdsdag alle dagene. Nogle hospitaler har haft tradition for at holde 1. maj som akutdag fra kl. 12 (Kbh kommunes hosp.) i modsætning til RH. Da HS blev dannet, måtte man ensrette reglerne, og så fulgte man kommunens tradition. Nu har man så
    ændret det, så 1. maj holdes som akutdag (i hvert tilfælde i hjertecentret) og grundlovsdag er alm. arbejdsdag. Forvirret? Det er alle andre også. Men læger har altså alm. arbejdsdage, og hvis de holder fri, er det afspadsering.

    SvarSlet
  2. Hej Lisbeth
    Mange tak for afklaringen. Jeg tænkte det nok! Det føles jo også, som om alle andre må holde fri... Nå. Dagen endte nu med, at jeg gik hjem kl. 14, fordi der var alle andre gået.... Så det var jo dejligt afslappende!
    Christine

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails