søndag den 21. juni 2009

Dér gad jeg altså rigtig godt bo.... Bare et par måneder om året?

Var i Århus i dag, og - ganske usædvanligt for mig - i god tid til toget i Kbh, toget var i rigtig god tid i Århus i forhold til mit møde, så jeg besluttede at gå derhen. Lige præcis forbi en fantastisk garnbutik, "Gazelle"-strik eller -garn eller noget. Fantastisk var den. "heldigvis" lukket, for den lignede ikke umiddelbart noget, én som mig ville komme tomhændet ud af! Bagefter følte jeg mig kaldet til at forsøge, om Paradis-rabatkortet også gælder i Århus? (Uhm, det gjorde det!) Turen gik videre ned forbi stranden, hvor det halve Århus åbenbart befandt sig. Garanteret hidkaldt af det fantastiske solskin og de mange skulpturer.
Det afbillede "sommerhus" måtte jeg lige forbi. Og jeg må indrømme - jeg er småforelsket! Tænk, et slot med den mest enorme græsplæne, der nærmest råber på en spænetur, rundbold, fodbold, whatever, endda med indbyggede kirsebærtræer! (my favorite...) Den mest fantastiske udsigt over Århus-bugten fra slottet. En lille sti rundt om græsplænen, ind mellem træerne til en lille aftentur, og en dejlig bænk til at sidde og skue over græsplænen, over mod slottet.
Vil du have mere? En swimmingpool omgivet af en velduftende rosenhave, et stort vindue fyldt med glasting, en dejlig stor balkon at gå ud på om morgenen, og som kronen på værket var der fine jernroser på lågen ind til slots- (hmm. Allé er så meget sagt..) vejen.
Kære Dronning Margrethe - kunne jeg ikke låne det? Bare en uge? Så kunne jeg sidde på altanen, få sol, og skrive min ph.d. færdig. Kunne det ikke være en god plan? (Til gengæld lover jeg at strikke et - fuldstændig garanteret - valgfrit objekt til dig!)

3 kommentarer:

  1. Gazelle Garn er bare garnSHOPPEN!! Siden jeg faldt over den køber jeg ikke mit garn andre steder. Og når strikkepindene går i kluddermudder, vil de meget gerne hjælpe med at rede dem ud igen.

    Har ikke set skulpturerne endnu, kan de anbefales?

    SvarSlet
  2. Skulpturerne var... Skulptur-agtige. Meget sjove. En gravko begravet i sand, en bjælke-"hytte" af brænde, og den berømte, sorte (prins Henrik?) skulptur. Men meget smukt langs med vandet.
    Hvor er du heldig med den garnbutik! Der stod endda, man skulle trække et nummer... Har jeg bare ALDRIG set ved en garnbutik før - den må være ret populær!

    SvarSlet
  3. Den er megapopulær. Nogle gange er butikken så fyldt op at der næsten ikke er plads til ekspedienterne. Det er ikke fordi de forhandler noglet særligt spektakulært garn. Der er bare så dejligt at komme der.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails