søndag den 12. april 2009

April-projekt

Det kan vel ikke skjules, at april er rigtig godt igang! Hvis jeg skal holde min plan om 12 ego-projekter, bør april-projektet være i gang.
Det er også netop startet op. En top i vævestrik fra Bente Rønbergs bog "Vævestrik med variation". Der kommer nok lige lidt mere variation på end bogen siger, for manner, hvor er den vid! Den hedder størrelse small-medium, men der er rigtig, rigtig god plads, skulle jeg hilse og sige!
Jeg strikker i turkis bomuld med mørkeblå og lilla vævestrik-felter forneden. Den er også lidt til den korte side, så jeg har planer om 3 rækker felter og så måske et lille-bitte ærme, hvis garnet rækker. Vi får se! Strikketøjer har det med at udvikle sig undervejs......
Ellers går turen nu en lille smut til fødselsdag i Jylland hos gode venner. Mon ikke, der også bliver lidt tid til strikketøjet?
Slipset har ligget i stræk, og stoffet til bagbeklædning er klippet og stivet med vlieseline. "Alt" hvad der mangler er 3 meter - omhyggelig! - håndsyning, hvis det skal blive fint. Og det var jo meningen! (Næste slips bliver, når jeg har haft et anfald af amnesi)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails