fredag den 13. marts 2009

Monogam?

Hvor mange kan man have ad gangen? Hmm.
Det kommer vel an på, hvad det er....
Købte min nye cykel i går (en klassiker for mig - bruge pengene hurtigst muligt. Havde en overbevisning om, at det nok først blev trukket fra kontoen mandag. Men... næeh nej!) og skal hente den om et par timer. En fin centurion-cykel til (hold nu fast, for jeg var ved at besvime!) 4500,-. (Her gik jeg i min fredelige, lille paralel-verden og troede, at "rigtige" cykler kunne fås for ca. 3000!) Fin, lyseblå og tiptop ifølge sælgeren. Og ham stoler jeg altså på! Alle de gange, han har ordnet og repareret den gamle cykel - rabat giver han også, og han kan endda genkende sine stamkunder (f.eks. mig!), selv om hans arbejde gør, at jeg kun kommer 1-2-3 gange om året, og han har butik i Danmarks folkerigeste kommune (eller er det største befolkningstæthed?) - og han med stats- og kommunegaranti har rigtig mange stamkunder...
Nå men altså. M.h.t. cykler er jeg monogam. Den gamle ryger altså fluks til storskrald!
M.h.t. strikketøj er det noget sværere. I denne måned er jeg bigamist, for jeg har kun 2 projekter kørende, der begge ideelt set skulle være færdige i marts. Pyh, hvor er det svært! Jeg plejer jo at hoppe lidt frem og tilbage - strikke lidt her og dér - starte noget nyt, finde noget gammelt frem, der lige skal være helt færdigt, starte noget andet nyt osv.
Men jeg kan da - også i marts - kigge på garnlager, planlægge og drømme. Læse opskriftbøger og kigge billeder til min store fornøjelse.
- inden jeg strikker videre på martsprojekterne....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails