onsdag den 25. marts 2009

Hurraaa!

I dag har Ingrid fødselsdag. Kjolen er færdig, sendt og faktisk pakket ud allerede. Den er angiveligt blevet vel modtaget. (Det var også meningen!)
Endelig kan jeg vise den frem i cyberspace - den er ellers allerede blevet flittigt fremvist til hvem som helst, der gad kaste et blik på den.
Jeg er overordentlig tilfreds med resultatet.
Strikket i bomuld på pind 3 - ikke det klogeste til et "lille" tidspres-projekt! 250 gram ialt har jeg brugt, op til 2 nøgler af hver af de 4 farver.
Startede oppefra - fandt en "almindelig" opskrift og slog passende antal masker op til halskant, samt slog yderligere ekstra masker op undervejs til halsen foran. Da jeg nåede antal sv.t. ryg + forstykke i den "almindelige" opskrift, fortsatte jeg på rundpind i feather and fan mønster i striber, og tog efterhånden nogle masker ud i mønsteret undervejs. Da jeg efterhånden syntes, den måtte være lang nok - og vid nok - lukkede jeg af..... (Passende længde blev vurderet ud fra en kjoleopskrift)
"Ærmerne" blev bare en lillebitte vrangkant, og halskanten blev hæklet.
Det har været et sjovt projekt - når man hele tiden skifter farver, går det hurtigt fremad, og jeg kan rigtig godt lide bølgemønsteret.
Farverne føles dejligt forårsagtige, hvilket i høj grad var tiltrængt, når det udenfor nærmest er frostvejr, og i går bød på snestorm....

4 kommentarer:

  1. Hvor er den fin! En gang imellem skal der slet ikke så meget "halløj" til for at få et flot stykke strik :)

    SvarSlet
  2. Mange tak! Du har helt ret - det behøver ikke være så indviklet.

    SvarSlet
  3. Åhh den er sød---En skøn ide til endnu en lille kjole ;-))
    Haps

    SvarSlet
  4. Mange tak - og velbekomme! Den er jo til ganske fri afbenyttelse..

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails