lørdag den 7. februar 2009

Helt amok

Niecen kom, så og passede perfekt. Hun kunne ikke helt forstå, at jeg virkelig kunne være glad for at forære nederdelen væk, og heller ikke, at den allerede var færdig. Men den havde jo været med på en meget produktiv 1½ dags konference, og var desuden frugten af morgener med jetlag i San Diego, samt at jeg ville have den færdig. Uanset hvad, så passede den fint til hende, og jeg tror, hun var glad.
Det kære væsen savnede et strikketøj, men en tur i garnbutikken endte uden indkøb (!!!). I stedet gik vi hjem til lageret, og hun fandt noget "baby og hose garn" i fine farver, og fik lov at købe det billigt. (Ikke, at mit garnlager skrumpede gevaldigt meget af de 300 g, der nu drog til Jylland!) Jeg gør mit allerbedste for at overføre strikkedillen til den nærmeste familie!
Jeg var jo så nu selv den knap så lykkelige ejer af kun 1 igangværende projekt, slangespændetrøjen. Ikke så godt! Derfor slog jeg straks masker op til et par "Autumn Lace" sokker - dem har jeg rigtig gerne villet strikke rigtig længe. Er endda hoppet på "Six sox knit-along" gruppen i Ravelry/Yahoo-groups for at få mønsteret! HOLD DA OP - det er det underligste mønster! Først fattede jeg det bare ikke. I næste forsøg får maskerne så lov at vandre lidt frem og tilbage mellem de 4 strømpepinde, og så går det faktisk fint. Mønsteret bliver vældig pænt - det er skam ikke det! Men underligt er det, at 1. maske i omgangen rykker 2 pladser tilbage og 1 frem for hver gennemstrikning af diagrammet.
Desuden har jeg planer om et par filtede hjemmesko fra Drops-kataloget, strikket i tyk, tibetansk uld, indkøbt meget billigt i netto i efteråret. Måske skal opskriften modereres lidt. Vi får se! Ihvertfald ryger der meget hurtigt et par hundrede gram fra lageret, har jeg på fornemmelsen!
Endelig skal jeg altså også have lavet en nederdel til mig selv. Det bliver i Supersoft fra Marianne Svit. Meget lækkert, meget tyndt og med en ekstremt lang rækkevidde. Jeg har 40 g grønt og 100 g af kaffebrunt, isblå og denim. Tror godt, det kan blive fint.
Alt i alt er det vist et meget grimt anfald af "startitis".....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails